آمادگی مراکز بهداشتی درمانی برای مقابله با بحران کووید 19

آماده سازی مناسب، تخصیص منابع و آموزش به پاسخ مناسب به بلایا کمک می کند. چندین مطالعه در مورد بلایا نشان می دهد که انعطاف پذیری و همکاری می تواند از تلاش های بازیابی برای جوامع حمایت کند. برخی از جوامع با چالش های منحصر به فردی مانند مکان های روستایی با تنوع جغرافیایی، بودجه، هماهنگی و همکاری بین شبکه های محلی روبرو هستند. ظرفیت و توانایی جامعه و سیستم بهداشتی برای پاسخگویی به شرایط اضطراری میزان آمادگی را تعیین می کند. ظرفیت به عنوان داشتن پرسنل و منابع کافی تعریف می شود، در حالی که توانایی دارای منابع صحیح است. تخصیص مناسب و به موقع منابع و بسیج گام های اساسی برای اطمینان از آمادگی است. برخلاف مخاطرات طبیعی، اپیدمی‌ها می‌توانند طولانی‌تر شوند و فشار شدیدی بر سیستم‌های بهداشتی وارد کنند.

ارزیابی اولیه باید شامل شناسایی همه ذینفعان نیز باشد. ذینفعان عبارتند از جامعه، سیستم مراقبت های بهداشتی و شبکه های محلی/ایالتی/ملی. هر گروه ذینفع دارای ساختارهای سیستمی و سازمانی است که برای کمک به پاسخ در بلایا ایجاد شده است.

جامعه

جامعه به اطلاعات و آموزش در مورد نقش خود در آماده سازی و پاسخ نیاز دارد. شبکه‌های بهداشت عمومی و سیستم مراقبت‌های بهداشتی موجود تلاش می‌کنند تا برای هماهنگی پاسخ به بلایا هماهنگ کار کنند. موفقیت یک پاسخ هماهنگ و برنامه اقدام به قدرت و ثبات شبکه های موجود بستگی دارد. اطلاعات و آموزش برای مشارکت جامعه در حفاظت از آنها ضروری است. اقدامات کنترل عفونت و بهداشت عمومی باید دقیق و به موقع باشد. انتشار اطلاعات دقیق باید شامل تلاش های ملی و محلی مراقبت های بهداشتی برای حمایت از سلامت عمومی باشد. اقدامات اضافی توسط دولت محلی و ارائه دهندگان مراقبت های اولیه می تواند به جامعه کمک کند.

مراقبت های بهداشتی

تجهیزات[1]

آمادگی مراقبت های بهداشتی تجزیه و تحلیل و آماده سازی موارد مورد نیاز و فرصت های پیش بینی شده برای برنامه ریزی است. برنامه ریزی بلایا شامل بسیج منابع لازم است. پاسخ سیستمی موثر باید یک مدل هماهنگ و مشارکتی داشته باشد تا انتظار افزایش آینده را داشته باشد. اهمیت شناخت وضعیت فعلی در مقابل وضعیت آینده پیش بینی شده ضروری است. آماده‌سازی همه‌گیری در مؤسسات یک رویکرد چند جانبه است. توانایی شبکه موجود برای انعطاف و پاسخگویی مستلزم درک زنجیره تامین و منابع موجود است.

منابع و ارائه مراقبت به بیماران نیاز به دقت دارد. لوازمی مانند تجهیزات، اکسیژن و داروها باید به عنوان راه حل جایگزین در دسترس باشند. اختلال در زنجیره تامین در طول یک دوره فاجعه نیز باید پیش بینی شود. هر بخش، منابع فعلی و رهبری را با تمرکز بر سیاست‌ها و رویه‌هایی که در سراسر شبکه اجرا می‌شود، ارزیابی کرد. برای مثال، خط مشی تریاژ موجود ما توسط یک تیم چند رشته ای از رهبری مراقبت های ویژه، پزشکان و متخصصان اخلاق پزشکی بازبینی و به روز شد. تجزیه و تحلیل قبلی آمادگی در برابر بلایا به اطلاع رسانی و اولویت بندی فعالیت هایی که توانایی بیمارستان را برای پاسخگویی به حداکثر می رساند، کمک می کند. ارائه مراقبت های بهداشتی و برآورد ظرفیت افزایش مورد نیاز است. مدل هایی برای کمک به مقامات ملی و محلی برای ابزارهای برنامه ریزی افزایش وجود دارد. استراتژی‌هایی برای بهبود ظرفیت مانند (1) فعال کردن تخت‌های بدون مجوز، (2) لغو پذیرش انتخابی، و (3) اجرای تریاژ معکوس همگی به طور همزمان برای آماده‌سازی برای موج همه‌گیری استفاده می شوند.

کارکنان[2]

هر سیستم بیمارستانی باید سیستمی را طراحی کند که نیازهای پرسنل آنها را از نظر پزشکان، ارائه دهندگان خدمات پیشرفته و کارکنان پرستاری و غیره برآورده کند. مجموعه‌ای از قابلیت‌ها بر اساس پرسنل قبلی وجود خواهد داشت، اما برنامه‌ها باید شامل طرح‌های اضطراری برای اضافه کردن پرسنل اضافی باشند که یا در بیمارستان حضور دارند و در نقش‌های مختلف کار می‌کنند یا با استفاده از پرسنل خارجی از طریق پزشکی از راه دور. مراکز باید چارچوبی برای برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت با گسترش متناسب کارکنان و کارمندان داشته باشند.

فضا[3]

در سطح سیستم، برنامه‌های عملیاتی باید به نیاز فزاینده به فضای مراقبت از بیماران در حال افزایش توجه کنند. آماده‌سازی و رویه‌ها باید طرح‌هایی را برای افزایش ظرفیت در حالت‌های فعلی و نوسان ترسیم کند. تنوع و ماهیت پویای یک بلا نیاز به انعطاف پذیری در سازمان را برجسته می کند. در زمان واقعی، بیماران باید مدیریت شوند و به سطح مناسب مراقبت هدایت شوند. این تلاش هماهنگ باید مشارکتی و فعالانه نظارت شود.

چگونه

الف. ایجاد "مراقبت با کیفیت" و پروتکل های مبتنی بر شواهد برای اطمینان از استانداردهای عملی اساسی ضروری است. گروه‌های کاری چند رشته‌ای برای رسیدگی به حوزه‌های خاص مراقبت‌های بهداشتی و پیگیری شواهد به‌روز و ادبیات نوظهور تعیین شدند. بازنگری و بازنگری در سیاست‌های گذشته برای به‌روز ماندن و آمادگی در برابر بلایا ضروری است. برای مثال، دستورالعمل‌های مراقبت از بیمار COVID-19 در سراسر سیستم توسط یک کمیته چند رشته‌ای ایجاد شده و هر هفته به روز می‌شود.

ب. نوآوری ارائه مراقبت های بهداشتی و استفاده از منابع را بهبود می بخشد. در طول همه گیری، بهداشت از راه دور حمایت قابل توجهی را دریافت کرده است. پشتیبانی اضافی پزشکی از راه دور در محیط سرپایی به ارائه دهندگان مراقبت های اولیه اجازه می داد مراقبت های پیشگیرانه را ارائه دهند. این نوآوری در سراسر همه گیری با راه حل های جایگزین برای مشکلات رایج ادامه دارد.

ارائه دهندگان مراقبت سلامت و خانواده

تأثیر کلی این ویروس ناشناخته است و کارکنان مراقبت های بهداشتی نیز مصون نیستند. تاب آوری درونی اغلب عوامل استرس زای روزمره را متعادل می کند. با این حال، انباشت بار اضافی می تواند پارادایم تقاضا/منابع داخلی را مختل کند. بدون خودآگاهی، انتقال از یک سطح عملکرد به سطح دیگر ممکن است تا نقطه ای از اختلال پیشرفت کند. پاسخ های استرس مانند افزایش تحریک پذیری و اضطراب باید به عنوان علائم هشدار دهنده شناخته شوند. اغلب اوقات سلامت روان در مواقع بلایا نادیده گرفته می شود.

علاوه بر بیماران و خانواده ها، باید از کارکنان و اعضای خط مقدم تیم مراقبت پشتیبانی شود. در طول همه گیری، این حمایت هم به صورت غیر رسمی و هم به صورت رسمی رخ می دهد.. به طور غیررسمی، حضور روانشناس در واحد کووید در میان کارکنان و پرس و جو در مورد رفاه ارائه دهندگان مراقبت به طور کلی به افزایش روحیه کارکنان واحد کمک می کند. به طور رسمی، در آغاز همه‌گیری، روان‌شناس در تسهیل شروع برنامه های مراقبت روان کمک کننده است.

تداوم مراقبت از بیماران کووید و خانواده با ترخیص از بیمارستان خاتمه نمی یابد.  بیماران مبتلا به کووید-19 به دلیل مکانیسم‌ها و مسیرهای پیشنهادی متعدد مرتبط با این ویروس، در معرض افزایش خطر هذیان هستند. نرخ بالای هذیان در طول بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، احتمال نیازهای مداوم بیماران کووید را افزایش می‌دهد، از جمله PICS پس از ترخیص از بیمارستان.

سایر مراقبت‌های سلامتی در طول COVID-19

بلایای دیگر، چه طبیعی و چه ساخته شده توسط انسان، در طول یک بیماری همه گیر جهانی رخ خواهند داد - وضعیت های اضافی فاجعه بر سیستم ارائه مراقبت های بهداشتی ضعیف فشار می آورند. بلایا، در ارتباط با کووید، چالش های منحصر به فرد و بی سابقه ای را به همراه خواهد داشت. مؤسسات مراقبت‌های بهداشتی باید برنامه عملیات اضطراری خود را بازبینی کنند تا استراتژی‌های کاهش کووید را که در رویدادهایی که باعث هجوم بیماران می‌شود اعمال می‌شود، لحاظ کنند. نمونه های اخیر عبارتند از طوفان لورا و آتش سوزی های ساحل غربی. وضعیت اضطراری و فاجعه، در صورت آماده سازی مناسب، می تواند با موفقیت مدیریت شود.

مخاطرات طبیعی

مخاطرات طبیعی مانند طوفان، سیل، زلزله، آتش سوزی جنگلی، گردباد، سونامی، فوران آتشفشانی و غیره همچنان در سطح جهان رخ می دهد. با توجه به پیشرفت‌های مدرن، برخی از این رویدادها اکنون از چند دقیقه تا چند روز قبل یک هشدار پیشرفته دارند. تأثیر جغرافیایی در مقیاس بزرگ رویدادها می تواند تعداد زیادی از مردم را جابجا کند. افراد آواره به سرپناه نیاز خواهند داشت. برخی از افراد نیازهای پزشکی پیچیده یا بیماری های همراه خواهند داشت. چیدمان پناهگاه نیاز به برنامه ریزی و ارزیابی نیازها در عصر کووید دارد.

اجباری کردن فاصله گذاری اجتماعی با محدود کردن و فاصله گرفتن تعداد تخت های خوابیده شده در پناهگاه قابل انجام است. استفاده از مناطق اضافی برای اسکان افراد آواره، مانند هتل ها، ترجیح داده می شود، زیرا برای گروه بندی افرادی که از نظر قرار گرفتن در معرض و علائم کووید مثبت غربالگری می شوند، در دسترس تر است. گروه‌هایی از خانواده‌ها در پناهگاه‌ها همچنین به رعایت فاصله اجتماعی در میان ساکنان دیگر کمک می‌کنند. سیستم مراقبت های بهداشتی ممکن است به غربالگری روزانه بیماران در پناهگاه ها کمک کند (غربالگری دما و سؤالات علائم COVID). کارکنان مراقبت های بهداشتی نیز ممکن است آواره شوند و ممکن است به کمک مسکن نیاز داشته باشند. در مؤسسه ما، اتاق‌های تماس و خانه‌های خارج از دانشگاه به روی کارکنانی که نیاز به انزوا یا قرنطینه داشتند، باز بود. در صورت امکان، مراکز مراقبت بهداشتی باید مشخص کنند که همه بیماران از کجا مراجعه می کنند و در کجا اقامت دارند.

ردیابی تماس و کاهش سریع آن برای بیماران مبتلا به کووید مثبت ضروری است. بلایای طبیعی می تواند باعث هجوم اولیه بیماران از صدمات ناشی از این رویداد شود. اگر زیرساخت آسیب ببیند، بیماران می‌توانند بیمارستان‌ها یا کلینیک‌های فعال را با ارائه بیماری‌ها یا جراحات جزئی تحت تأثیر قرار دهند. در مرحله بهبودی، بیماران ممکن است به دنبال پر کردن مجدد دارو و درمان سلولیت، نیش حشرات، رگ به رگ شدن / کشیدگی، ترمیم پارگی و غیره باشند.

مخاطرات انسان ساخت

مخاطرات انسان ساخت مانند حوادث مرتبط با مواد شیمیایی، انفجارها، حوادث حمل و نقل، اقدامات تروریستی و غیره همچنان چالش های سیستمی را به همراه دارند. این رویدادها معمولاً بی نظم و غیرقابل پیش بینی هستند و می توانند منجر به مراجعه بسیاری از بیماران برای درمان به بیمارستان شوند. اکثر بیماران ممکن است برای درمان خود به بیمارستان مراجعه کنند.

به دلیل دقت و حجم بیمارانی که در مرحله اولیه بلا به بیمارستان مراجعه می‌کنند، غربالگری همه بیماران از نظر علائم و نشانه‌های کووید ممکن است غیرممکن باشد. ممکن است برای چندین بیمار به اقدامات اورژانسی و آئروسلیزاسیون نیاز باشد. در بیشتر موارد، بیمارانی که در معرض مواد شیمیایی قرار دارند، قبل از ورود به بیمارستان نیاز به ضد عفونی دارند. تلاش برای فاصله گذاری و اعمال پوشش جهانی برای بیماران در خطوط ضد عفونی ممکن است امکان پذیر نباشد. ضد عفونی مرطوب با مقادیر زیادی آب و صابون انجام می شود. هدف این است که تعداد زیادی از بیماران را در مدت کوتاهی به طور موثر ضدعفونی کنیم و نظافت بین بیماران را محدود کنیم.

استراتژی های کاهش

در صورت وقوع فاجعه، این استراتژی‌های کاهش ممکن است به مهار و مهار گسترش کووید کمک کند. بسته به موقعیت، اجرای برخی از این استراتژی‌ها نسبتاً آسان‌تر است و ممکن است قبل از وقوع بلا در حال اجرا باشند. ضروری است که حتی در یک فاجعه، اصول اولیه را فراموش نکنیم - شستن دست‌ها، تمیز کردن تجهیزات/سطوح، و پوشاندن/پاک کردن صحیح. ایمنی کارکنان همیشه اولویت خواهد داشت. گنجاندن راهبردهای کاهش کووید در برنامه ریزی و آمادگی در برابر بلایا ضروری است. آزمایش این استراتژی‌ها قبل از وقوع یک فاجعه واقعی به یافتن کاستی‌هایی که می‌توان آن‌ها را بهبود بخشید کمک می‌کند و باعث می‌شود کارکنان راحت‌تر و با طرح بلایا آشنا شوند.

  • کنترل منبع همگانی باید با پوشاندن همه افرادی که به بیمارستان یا پناهگاه مراجعه می کنند، اجرا شود. بیمارستان ها باید اطمینان حاصل کنند که عرضه کافی ماسک برای توزیع در دسترس است زیرا تقاضا افزایش می یابد.
  • در صورت امکان، همه افراد باید قبل از ورود به بیمارستان تحت غربالگری قرار گیرند. غربالگری شامل بررسی دما، سؤالاتی برای شناسایی علائم کووید و سؤالاتی برای شناسایی قرار گرفتن در معرض احتمالی با کووید یا کسانی است که علائم کووید دارند. بیمارانی که به مداخلات نجات دهنده نیاز دارند، بیمارانی با حدت بالاتر و کسانی که قادر به پاسخگویی کافی به سوالات نیستند ممکن است غربالگری نشوند. اگر فضا اجازه می‌دهد، بیماران با علائم/نشانه‌های مثبت کووید را در یک منطقه جداسازی جداگانه و در معرض مثبت COVID را در یک منطقه قرنطینه جداگانه قرار دهید.
  • در نظر بگیرید که همه کارکنانی که مراقبت مستقیم از بیمار را ارائه می دهند، ماسک N95 با محافظ چشم (یا ماسک های تصفیه کننده هوا، در صورت وجود، برای کسانی که در تست تناسب اندام در دسترس هستند) برای همه برخوردهای بیمار استفاده کنند.
  • آزمایش کووید در حال حاضر چالش برانگیز است و در هنگام وقوع فاجعه، ظرفیت در دسترس بودن/آزمایشگاه بیشتر می‌شود.
  • افزایش فرصت برای انجام امور بهداشتی بسیار مهم است. افزودن یا افزایش مقدار مالش دست مبتنی بر الکل در مناطق مراقبت از بیمار و مناطقی که ممکن است افراد در آنجا جمع شوند، می‌تواند انطباق با دست‌ها را افزایش دهد. اگر تامین آب به خطر بیفتد، افزودن ایستگاه های قابل حمل شستشوی دست بسیار سودمند خواهد بود.
  • دفعات ضدعفونی کردن نواحی مراقبت از بیمار، سطوح با لمس بالا، مناطق حمام/دوش مشترک و مناطق خواب باید افزایش یابد.
  • در صورتی که خانه هایشان آسیب دیده یا ویران شده باشد، کارکنان بیمارستان آواره ممکن است نیاز به مسکن داشته باشند. قرار دادن فضای اسکان برای کارکنان آواره در محوطه بیمارستان مفید است. نگه داشتن کارکنان یکسان در شیفت های مختلف که به یک محل خواب اختصاص داده شده اند، در صورت مثبت شدن یک کارمند، تعداد افرادی را که در معرض تماس قرار می گیرند کاهش می دهد. داشتن یک ورود به سیستم به ردیابی کارکنان در مواجهه کمک می کند. نظافت محل اقامت باید بین شیفت کاری انجام شود.

 

[1] Stuff

[2] Staff

[3] Space

نویسنده: دکتر حمید صفرپور

دکترای تخصصی سلامت در بلایا و فوریت ها

کپی با ذکر منبع وبسایت جامع سلامت در حوادث و بلایا مجاز می باشد.

نمونه طراحی کاتالوگ,طراحی سایت رایگان,ماژول تاریخ شمسی,قیمت تبلیغات گوگل,xvhpd shdj,طراحی کاتالوگ حرفه ای,طراحی کارت ویزیت,تبلیغات در سایت گوگل,ماژول تاریخ شمسی جوملا 3,آموزش طراحی سایت,آموزش جوملا,طراحی سایت 24 ساعته,قیمت طراحی سایت فروشگاه اینترنتی,طراحی سایت مداحی,طراحی سايت با جوملا,پرکلرواتیلن,طراحی سایت فروشگاه اینترنتی,ماژول تاریخ ایرانی,طراحی سایت در 24 ساعت,گوگل ادوردز,طراحی سایت حرفه ای,آموزش طراحی وب سایت,تبلیغات در صفحه اول گوگل,طراحی وب سایت حرفه ای,طراحی سایت شخصی,طراحی سایت مذهبی,قیمت طراحی کاتالوگ,طراحی سایت فوری,طراحی سایت خبرگزاری,قیمت طراحی سایت حرفه ای,ماژول ساعت برای جوملا,ماژول تاریخ جوملا,طراحی کاتالوگ تبلیغاتی,سایت های آماده,طراحی اپلیکیشن,تبلیغات گوگل,طراحی سایت فروشگاهی,وب سایت ارزان,آموزش طراحی وب سایت با جوملا,تبلیغات گوگل,ماژول ساعت جوملا 3,طراحی اپلیکیشن موبایل,بشکه پرکلرواتیلن,پرکلراتیلن,طراحی سایت ارزان,طراحی سايت با جوملا,طراحی کاتالوگ,ساعت برای جوملا,تبلیغات در گوگل,طراحی سایت حرفه ای,قیمت طراحی وب سایت,طراحی اپلیکیشن اندروید,طراحی سایت ارزان,طراحی سایت املاک,ماژول تاریخ عربی,سایت آماده,طراحی سایت صنعتی,ساعت متحرک جوملا,طراحی لوگو,پرکلر اتیلن,طراحی سایت خبری,ماژول تاریخ انگلیسی,تبلیغ گوگل,قیمت طراحی سایت,